Vad behöver du hjälp med?

Mätaren blinkar blått

Du är här:

För att kunna använda mätaren behöver du ha ett konto. Om du inte har ett konto behöver du börja med att ladda ner appen.

Vad betyder det blåa blinket?
Mätaren är inte ansluten eller har tappat kontakten med din telefon.

Hur löser jag problemet?
Följ dessa steg för att göra mätaren redo att mäta:

  1. Tryck på knappen under ”Min mätare” i appen.
  2. Anslut till mätaren ifall du inte redan gjort det.
  3. Se till att mätaren är på nära avstånd från mobilen ifall det står ”söker efter mätare” eller ”kan inte hitta mätaren”. Det kan även hjälpa att sätta mätaren på laddning.
  4. Ifall appen är ansluten till mätaren, välj ”Starta om mätare”.
  5. Mätaren ska nu blinka till i några sekunder för att visa att mätaren startar om.
  6. Kontrollera om din mätare fungerar.

OBS! För att kunna följa denna guide måste du först ha skapat ditt konto och loggat in i appen. Om du inte gjort det, se till att börja med att skapa ditt konto eller logga in i appen.

Har du fortfarande problem efter att följt guiden? Kontakta support@linkura.se och beskriv ditt problem så hjälper vi dig.

Innehållsförteckning