Vad behöver du hjälp med?

Appen hittar inte mätaren längre

Du är här:

Om du tidigare har haft en fungerande koppling mellan mätare och app som slutat fungera kan du testa följande:

  • Starta om appen. Instruktioner för iPhone och Android.
  • Sätt mätaren på laddning och öppna appen samtidigt som mätaren laddas. Om mätare och app nu får kontakt klickar du på knappen under “Min mätare” på startsidan i appen och därefter på ”Starta om mätaren”.
  • Starta om mobilen.

Testa kopplingen mellan varje steg som nämns ovan. Om du testat alla steg och det fortfarande inte upprättats en fungerande koppling ber vi dig kontakta oss för hjälp.

Specifikt för Android
För Android-telefoner behöver du tillåta alla rättigheter som behövs för att appen ska fungera. Appen kommer säga till om några nödvändiga rättigheter är blockerade. Utan dessa rättigheter kan inte appen kontakta mätaren. Platstjänster används inte till något annat än för att leta efter mätare.

På Android 10 är det viktigt att Plats (GPS) är påslaget i systeminställningarna när en mätare ska sökas upp och kopplas till appen. När mätaren är kopplad kan du stänga av Plats.

Innehållsförteckning