Appen hittar inte längre mätaren

Du är här:
← Tillbaka

Om du tidigare har haft en fungerande koppling mellan mätare och app men de inte längre hittar varandra finns det några saker du kan testa:

  • Starta om appen. Instruktioner för iPhone och Android.
  • Sätt mätaren på laddning. Behåll mätaren på laddning medans du öppnar appen. Om mätaren och appen nu får kontakt – klicka på mätarikonen längst upp till höger i appen och sedan på knappen ”Starta om mätaren”.
  • Starta om Bluetooth på mobilen – Detta gör du i systeminställningar för telefonen. Leta upp Bluetooth och slå av det. Låt det stå avslaget i några sekunder innan du slår på det igen.
  • Starta om mobilen.

Om inget av detta löser problemet, så kan du kontakta oss på support@linkura.se

Om något av stegen hjälpte dig lösa problemet får du gärna maila om vilket steg som hjälpte dig till support@linkura.se. Det hjälper oss att kunna förbättra produkten och utvecklingen.